Visual Performance Management

Według Masaaki Imai – japońskiego teoretyka organizacji i konsultanta ds. zarządzania, znanego z pracy nad zarządzaniem jakością, Kaizen, są trzy główne powody wdrożenia zarządzania wizualnego (Visual Performance Management):
– konieczność natychmiastowego uwidocznienia problemów,
– wsparcie pracowników i kadry kierowniczej w nadzorowaniu rzeczywistości procesowej oraz
– zaangażowanie pracowników w ciągłe doskonalenie, w tym pokazanie i wyjaśnienie pracownikom celu w jakim podejmowane są działania zmierzające do poprawy.

Visual Performance Management

Budujemy system realnego nadzorowania rzeczywistości procesowej.  

Przedmiotem szkolenia/projektu  jest budowa systemu, na który składają się elementy wizualizacji danych, zestaw  informacji o procesach zadaniach i zasobach, codzienne spotkania oraz aktywny udział managerów, koordynatorów i pracowników. 

Zadaniem systemu będzie wsparcie zarządzania poprzez organizację otwartego przepływu informacji. bieżącą kontrolę obciążenia oraz poziomu wykonania i jakości, rejestrację utrudnień i zakłóceń  oraz propozycji zmian i ulepszeń – pomysły i sugestie pracowników, rozwiązywanie problemów i rozwój procesów.

Zorganizowany system zarządzania wizualnego optymalizuje pracę managerów i specjalistów. Wspiera podejmowanie decyzji. Ułatwia równoważenie obciążenia oraz odpowiedni podział kompetencji i ról  pracowników w zespole. Umożliwia efektywne samozarządzanie  oraz realnie zwiększa zaangażowanie pracowników zespołu.  

Zagadnienia szkolenia, warsztatu:

  1. Dlaczego  wizualizować.
  2. Wizualizacja vs. zarządzanie wizualne wydajnością (Visual Performance Management).
  3. Cele biznesowe wdrożenia zarządzania wizualnego.
  4. Narzędzia  komunikacji, czyli co i jak wizualizować.  
  5. Cykliczne spotkania przy tablicy.
  6. Role w systemie.
  7. Wsparcie zarządzania – praktyczne wykorzystanie systemu – optymalizacja pracy managera.
  8. VPM wspiera ciągłe doskonalenie.

Zarządzanie wizualne daje możliwość bieżącej  weryfikacji stanu rzeczy oraz  pozwala na podejmowanie adekwatnych decyzji. Umożliwia przedstawianie aktualnych  wyników, realizacji zadań oraz wskaźników prognostycznych,  oznaczanie ryzyk i problemów, utrzymanie standardów, gromadzenie pomysłów i sugestii pracowniczych oraz promowanie  misji, wizji, strategii i celów organizacji.