Jak działamy

Pomagam odkrywać możliwości zmiany, wzmocnić mechanizmy zarządzania i samozarządzania. 
Dzięki wiedzy na temat procesów biznesowych, stosowaniu narzędzi inteligentnej analizy oraz zorganizowanemu podejściu do rozwiązywania problemów, możliwe staje się pełne wykorzystanie potencjału.

Cele realizowane podczas współpracy:

Projekty

Inicjatywy, w ramach których bezpośrednio wspomagamy klientów w procesie rozwoju kultury Lean i zmian zachodzących w ich organizacjach.

Szkolenia

Spotkania, prezentacje, wykłady oparte na analizie potrzeb firmy. Mają na celu poznawanie wybranych zagadnień Lean i Systems Thinking.

Warsztaty

Teoretyczne wprowadzenie i praktyczne zastosowanie wybranych metod. Nałożenia teorii na realny proces, z którym mamy do czynienia na co dzień

Projekt

Zakres

Projekty są indywidualnie dostosowane do potrzeb organizacji. 
Możliwe jest objęcie zakresem projektu całego strumienia „end to end”, od sprzedaży przez operacje po obsługę posprzedażową,
Mogą dotyczyć 
rozwiązania określonych problemów, poprawy jakości czy oszczędności, przygotowania  zmiany czy też wdrażania nowych produktów. Mogą obejmować swoim zakresem całą organizację lub być realizowane w wybranych działach  odpowiedzialnych za określone procesy czy usługi lub zespołach interdyscyplinarnych.

Etapy współpracy

  1. Określenie celów projektu – spotkanie z kadrą kierowniczą – przedstawicielami przedsiębiorstwa.
  2. Przygotowanie wstępnej oferty – spotkania z kadrą managerską, 
  3. Uzgodnienie zakresu i harmonogramu wspólnego działania – negocjacje i planowanie.
  4. Podpisanie umowy (przedmiot i czasu trwania projektu/warsztatu/szkolenia, harmonogram działań, wartość, sposoby rozliczenia, zasady poufności i prawa autorskie).
  5. Realizacja zagadnień projektu.
    • Ustalenie listy  uczestników warsztatów i szkoleń, skład zespołu projektowego.
    • Przedstawienie harmonogramu działań – zapoznanie z pracownikami uczestniczącymi w procesie zmian ustalenie odpowiedzialności i ról. oraz omówienie zarysu działań.
    • Szkolenia wprowadzające.
    • Warsztaty interdyscyplinarne  – rozpoznanie obszarów wymagających wsparcia, analiza miar i wyników, analiza sytuacji obecnej, identyfikacja kluczowych problemów,  wypracowanie rozwiązań dla stanu przyszłego oraz przygotowanie planu transformacji.
    • Eksperymenty i wdrożenia – realizacja zmian.
    • Kontrola oddziaływania zmian – analiza wyników.
    • Stabilizacja procesów, standaryzacja – zabezpieczenie utrzymania zmiany.
    • Transfer wiedzy – realizowany przez cały okres trwania projektu w programie,  train the trainers.
  6. Rozwój kultury Lean & Systems Thinking, identyfikacja wymaganych kierunków doskonalenia.

Oferujemy wsparcie na każdym etapie wdrożenia programu doskonalenia. Pomagam dostosować model, niezbędne narzędzia i wymagany zakres rozwoju kompetencji do szczególnych warunków działania organizacji.

SZKOLENIE

Szkolenia mają na celu przekazanie wiedzy w wybranych zagadnieniach Lean Manement, rozwój praktycznych umiejętności posługiwania określonymi narzędziami oraz  angażowanie pracowników w proces doskonalenia procesów.

Podczas szkoleń przybliżam filozofię Lean Management oraz istotne kwestie dotyczące zasad obserwacji procesów,  metod analizy  i ustalenia podstawowych parametrów. Rozwijamy umiejętności identyfikacji warunków systemowych problemów, zakłóceń i wynikającego z nich marnotrawstwa i zakłóceń pracy. zapoznajemy z metodami eliminowania marnotrawstwa, ustalania stanów przyszłych procesów oraz rozwiązywania problemów.

Zakres szkolenia

Zakres jest indywidualnie dostosowany do potrzeb i aktualnego stanu rozwoju organizacji pod kątem doskonalenia.
Możliwe jest objęcie zakresem szkolenia jednocześnie kilku tematów, jeżeli ich stosowanie ma charakter komplementarny. Szkolenia mogą być elementem przygotowania lub uzupełnienia projektu. Mogą obejmować osoby z jednego działu lub przedstawicieli różnych zespołów organizacji. Szczegółowy zakresy zagadnień znajduje się przy opisach szkoleń. 
Przedmiotem szkolenia jest zwykle wybrany temat lub określone narzędzia Lean Management. 

Czas trwania szkoleń

Uzależniony jest od przedmiotu i zakresu zagadnień, wymaganego poziomu wiedzy tj. wymaganego stopnia pewności stosowanych metod – samodzielności jaką chcemy uzyskać wśród uczestników na zakończenie szkolenia. Na koniec dnia, ludzie powinni odpowiedzialnie potwierdzić, że ufają metodzie, wiedzą jak to działa, czują się bezpiecznie i mogą przejść do zastosowań w codziennej praktyce biznesowej.

Warsztat

Tę formę dedykuję tym, którzy chcą sprawdzić wybrane metody i narzędzia – czy to działa i co z tego będzie ?.
W parodniowym a najdalej kilkudniowym przedsięwzięciu, korzystając z określonych narzędzi Lean i Systems Thinking, w wybranym obszarze organizacji łączymy teorię z praktyką. Zadaniem jest przekazanie w skondensowanej formie jak największej ilość informacji i wskazówek o wybranych narzędziach oraz próba ich realnego zastosowania.

Warsztat oprócz tego, że jest dobrym sposobem na rozpoznanie narzędzi i metod, ułatwia rozpoznanie, potwierdzenie potrzeb organizacji oraz podjęcie decyzji co powinniśmy robić,  czego użyć w praktyce i co można robić w określonym czasie,  w jednym podejściu. Czyli, w którą stronę iść i co nie mniej ważne z kim. Może się bowiem okazać, że „to byłoby to” ale czy będziemy w stanie ze sobą wytrzymać, do końca kilku miesięcznej pracy w projekcie?. 

Zakres warsztatu

Przedmiotem warsztatu jest zwykle określony problem, wybrany temat / narzędzie z zakresu Lean Management.
Możliwe jest objęcie jego zakresem kilku narzędzi jeżeli ich stosowanie ma charakter komplementarny.

Warsztat jest zwykle odpowiedzią na realne potrzeby organizacji lub jej obszaru. Poprzez warsztaty rozwijamy np. kompetencje w zakresie mapowania strumienia wartości / procesów , rozwiązywania problemów, umiejętności wykorzystywania wzorców doskonalenia i coachingu – Toyota Kata. Warsztatowo możemy podejść do wdrożenia zarządzania wizualnego a nawet uwzględniającego szeroki zakres elementów programu Systems Thinking. Warsztaty mogą być samodzielnym przedsięwzięciem lub przygotowaniem projektu. Mogą obejmować osoby z jednego działu lub przedstawicieli z różnych działów/zespołów organizacji.

Warsztat łączy w swojej formie intensywne szkolenia połączone z praktycznymi ćwiczeniami stosowania narzędzi. Całość w oparciu procesy, rzeczywiste dane  biznesowe oraz ustalenie faktów, poprzez  podgląd realizacji zadań w praktyce, w obszarach reprezentowanych przez uczestników warsztatu.

Produktem warsztatu jest komplet dokumentów analizy mających zastosowanie w metodzie,  informacje, mapy procesów, proponowane środki zaradcze, rozwiązania oraz plan samodzielnej kontynuacji – dokończenia zadań analizy oraz przygotowanie zmian.

Pomimo uproszczonej i ograniczonej czasem, formy warsztat ma wiele zalet. Kilkadziesiąt godzin poświęcone na sprawne przybliżenie zagadnień – szkolenie, intensywną analizę, poszukiwanie najlepszych metod i rozwiązań w konsekwencji pozwala na wypracowanie podstawowych założeń usprawniania działania i procesów.  W każdym przypadku możliwa jest rzeczowa, uporządkowana kontynuacja  działań w  objętym warsztatem obszarze  oraz przygotowanie oczekiwanych, miejmy nadzieję innowacyjnych rozwiązań.